Na czym polega chronienie sygnalistów w firmie?

Właściciele i pracownicy firm, którzy zarządzają zespołami wiedza, że zgłaszanie nieprawidłowości działania przedsiębiorstwa ma wpływ na polepszanie warunków pracy. Bardzo ważną rolę spełniają tutaj tak zwani sygnaliści, którzy mogą w sposób anonimowy zgłaszać szereg problemów, które występują w firmie. O ich ochronie świadczy wprowadzenie dyrektyw, które zapewniają im swobodę działania i zgłaszania błędów funkcjonowania firmy.

Przepisy o ochronie sygnalistów w biznesie

ochrona sygnalistówWejście w życie specjalnej dyrektywy zbiegło się w czasie z wprowadzeniem specjalnych aplikacji, pomagających zgłaszać problemy w firmie. Ochrona sygnalistów jest zatem poparta nowoczesnymi rozwiązaniami, dzięki którym osoby te mogą anonimowo i całkowicie bezpiecznie zwracać uwagę na różne problemy. Do korzystania z nich zachęcają sami właściciele firm i menedżerowie, którzy w tego typu działaniu widzą perspektywę kompleksowej poprawy działalności danego przedsiębiorstwa. Intuicyjne programy pomagają w szybkim kontaktowaniu się sygnalistów z osobami decyzyjnymi w przedsiębiorstwie. Ten kanał kontaktu jest zatem dużo częściej preferowany niż tradycyjne formy — rozmowa telefoniczna, korespondencja e-mailowa czy rozmowa poprzez formularz na stronie firmowej. Angażowanie pracowników w sprawy organizacji i zachęcanie ich do monitorowania błędów i przeciwdziałania powstawaniu złych nawyków w biznesie może stanowić o sile każdej firmy.

Firmy wprowadzające procedury i wdrażające rozwiązania technologiczne, umożliwiające whistleblowing mogą mieć wpływ na drastyczne zmniejszenie ryzyka wystąpienia oszustwa. Kultura zwracania uwagi na nieprawidłowości ma także niebagatelny wpływ na zniwelowanie ryzyka dotknięcia firmy przeróżnego rodzaju przestępstwami natury gospodarczej.